zaterdag 13 december 2014

10 signalen die aangeven; newly mum

Ik geloof dat ik wel steeds duidelijker ga passen in mijn nieuwe 'mommy-jasje'. In vergelijking met andere mamma's, dan. Want je bent nog steeds jezelf, maar toch ook een beetje anders. En dat is oké, maar soms denk je wel eens 'waar is die tijd gebleven...?'. Met die tijd bedoel ik het pre-baby-tijdperk. Niet meer terug te denken bijna.
Ik zou niet meer zonder ze kunnen, ze zijn mijn alles (cliché nr.. zometeen meer daarover). Maar even zonder baby's, zoals gisteravond met zuslief lekker losgaan tijdens Zumba; ja daar geniet ik net zoveel van. Om vervolgens weer gauw thuis met zoonlief in bed te kruipen en hem te voeden. 
Ach ja. Zo'n typische mommy ben ik dan nu. Ik vind het prima. 

Zoveel clichés, zoveel waarheden. 

Hoe herken je een newly mum? Lees dit -met een korreltje zout!- mee:

Een newly mum:
  1. Gebruikt termen als 'mijn alles', 'zo verliefd op jullie',  'mijn rijkdom', 'zoveel liefde te geven'. Je bent opnieuw verliefd, alleen is dat op je (twee) kleine wezentje(s), en vergeet je dat er nog een groter wezen, genaamd de vader van je kids, die liefde ook best nog wenst. Oeps..
  2. Heeft vijftig tinten grijs. Niet in bed, wel onder de ogen.
  3. Is -hoe leuk gekleed dan ook- voorzien van witte vlekjes bovenop de schouders. Spuugvlekjes, wel te verstaan.
  4. Draagt sneakers. Op platte laarzen. Of uggs. Alles wat comfortabel achter de kinderwagen loopt en snel aan te schieten is.
  5. Ziet vrije tijd als iets hemels, maar ook iets doodengs. Wat... is... dat...?
  6. Voelt onder het neusje van dochter/zoonlief als het géén geluidjes maakt in hun slaap. Ze leven toch nog wel?!
  7. Heeft emoties naar een nieuw level getild. Huilen om een Merci reclame of een zielige film? Standaard.
  8. Zoekt haar sociale leven op via Facebook of andere media. Want daar zijn haar vrienden/-dinnen te vinden. Afspreken is gelimiteerd en als dochters en zoons hun middagslaapje doen, de was is gedaan en/of de voeding is geweest. Oh wacht.. een poepluier. "Kun je een uurtje later komen?"
  9. Het leven dat je deelt op sociale media, gaat over de baby's. Lachende baby, slapende baby, alles wordt gefilmd/ gefotografeerd en gepost. Show them to the world beebs!
  10. En -als je denkt alles gehad te hebben- laat je lichaam ook nog eens duidelijk zien dat je mamma bent. Maar ach, daar is wat aan te doen. Als je daar zin en kracht voor hebt, tenminste ;-)

(lieve mamma's, lees dit met een korreltje zout, herken je er -of niet- in, en geniet van je mooie kleine hummel; dat is je zo gegund. Ik heb diep respect voor jullie, want het is gewoon zwaar. En vergeet niet te lachen, vandaar mijn zelfspot blogje. Want het is gewoon het mooiste wat er is! Mijn alles!)

afbeelding via http://obiettivobenessere.tgcom24.it/

1 opmerking:

Veronique zei

Heel herkenbaar haha!