woensdag 5 november 2014

Interieur; favorieten van mijn eigen interieur

Mijn interesse in interieur is -zoals je eerder hebt kunnen lezen- weer terug van niet weggeweest. Zeker nu kleding kopen minder slim is in verband met een flink schommelend gewicht door de borstvoeding, en daarnaast een nieuw huis waar ik met mijn dikke buik toentertijd nauwelijks tijd voor had om aan te passen. Nu wel dus! Ik heb inmiddels een paar favoriete plekjes of items in mijn huis, waar ik enorm blij mee ben. Die wil ik jullie graag laten zien.


Weekmenu's. Heel fijn om mee te werken, vooral omdat vriendlief vrijwel dagelijks vraagt "wat eten we vanavond?"  Plus scheelt gekraak in het kapotte postzwangerschapsgeheugen.. schijnt nooit meer over te gaan heb ik begrepen. Zucht. 
Krijtbord: Blokker
Huisje:Studio Blomm
Notitieblokje: HEMA



Een favorietje van de twins en mij; deze boxketting met wolkjes. Zo leuk om te zien hoe snel ze zich al ontwikkelen; ondanks dat gericht aanraken er nog niet in zit, is er wel een actie-reactie te zijn. Beweeg ik hysterisch met mijn armpjes in de lucht, dan rammelt er een wolkje. Cute!
Boxketting custom made: Studio Blomm
Boxkleed: babydump
Mobiel: babydump


Nog zo'n favoriet van de kids en mij; vooral door het praktische; de in slaap dommel schommelstoel.  Kids blij; want slapen. Mamma blij; want slapende kids. Echt een top aankoop! Ook in dezelfde cleane stijl als mijn eetkamerstoelen; erg blij mee!
Schommelstoel: teleukhout
Plaid: HEMA


De zes eetkamerstoelen passen bij mijn schommelstoel. Al tijden op mijn wishlist!


Dit hoekje is sowieso een favorietje van mij; want hier staat mijn kaartencollectie uitgestald. Nu is er een aanvulling bijgekomen; namelijk dit rendier. Gewonnen via een instagram give-away; heel blij mee!
rendier: Action
kaartenrek: HEMA
kaarten: oa van vanmariel.nl en koetjesenkaartjes
draadmandje: oude fietsmand (ja, echt!)


Wat meer omlaag staat daar mijn poef. Ik vind hem zo heerlijk gezellig staan, vooral in de winter! De flessen in het traprekje zijn een DIY-projectje geweest. 
Poef: Kwantum
Kastje: Xenos

Het hoekje boven de tv is ook lekker opgepimpt. Met een woonketting, kaarten en een gezellig plankje met -jawel- opnieuw huisjes. Kleine verslaving? Best wel :-)
Woonketting: vanmariel.nl
Kaarten: vanmariel.nl
Fotolijst: HEMA
Huisjes: Xenos

Hier hangen mijn favoriete quotes. Ook weer een DIY projectje. 


Inmiddels is het schilderij verplaatst naar de woonkamer, maar in de hal met mjn DIY projectie van vazen (oude perensapglazen) stond hij ook wel heel gaaf. Ik ben nogal wispelturig, en verander nogal eens wat aan mijn interieur..
Canvas: Kwantum

..Want hier is mijn schilderij terecht gekomen; in de woonkamer, achter mijn nieuwe industriële lamp.
Lamp: Kwantum



Dit is mijn favoriete plekje buiten. Vriendlief heeft van steigerhout een zitplek gemaakt. Zeker met de kussens erop een perfect plekje om te kunnen zitten. Toevallig hebben we er afgelopen zaterdag nog gebruik van kunnen maken, door het prachtige weer!

Hier is weinig uitleg voor nodig denk ik.. Wel blij; na de zwangerschap passen alle schoenen nog; nooit gedacht toen ik deze zomer met bokkepootjes door het leven ging.

Wat is jouw favoriet? Hebben jullie een favoriet plekje in je eigen huis?

2 opmerkingen:

MIXT fashion and lifestyle zei

Wat een mooie stoelen! X Laura www.mixtfashion.com

Vlijtig Liesje zei

Ik heb ook altijd een weekmenu in de keuken hangen! Ideaal.