donderdag 23 januari 2014

Personal: instalife4



Eindelijk weer een instadiary! Dit keer met vooral veel interieur, aangezien mijn shopping area zich de laatste weken wat meer verplaatst heeft naar interieur in plaats van mode. Hoe dat komt? Waarschijnlijk door de 'in between' van laatste sale (vaak niet boeiend en/of in of veel te kleine, of te grote maten), en de nieuwe voorjaarscollectie, waar we veelal nog weinig mee kunnen, want; veel te koud! 
1. Laat ik beginnen bij het begin: mijn hardloopschoenen zijn binnen! Ze zitten perfect, al moet ik wel nog even wennen aan het feit dat de shields wat 'harder' zijn dan de gewone 'free's', dat wordt inlopen, dus! 
Afgelopen zondag heb ik voor het eerst met de schoenen aan gerend, wat fijn om geen natte voeten te krijgen! Mijn vriend en ik lopen vaak hard in het bos of op onverharde wegen, dan zijn de shields ideaal! 
2. Die kon natuurlijk ook niet ontbreken. Ik heb er al speciaal een post aan gewijd, maar omdat mijn apparaat mij zo dierbaar is, kreeg hij nog een plaatsje in mijn instawall. Wat een heerlijke koffie drink ik nu! Dan pas kom je er achter hoe je jezelf hebt lopen verwaarlozen maar de te oude senseo-koffie. Dit is zoveel lekkerder! Er wordt dan ook regelmatig gebruik van gemaakt. O ja, en een tip: wil je niet te dure cups kopen (want dan zijn de nespresso cups nou eenmaal) dan kun je altijd nog de goedkopere varianten aanschaffen bij bijvoorbeeld de Lidl (eigen merk) of l'or espresso, dat bij de supermarkt te koop is. Jummm!
3. Idem aan hierboven. Ik had jullie nog een eigen gemaakte cappuccino foto beloofd. Bij deze! Nu alleen nog cacao kopen, om het helemaal 'af' te maken.
4. Sinds kort hebben wij de eettent Doppio in onze stad zitten. In eerste instantie baalde ik, omdat Mr. Cocker, die er voor zat, ook een heerlijke tent was. Lang getreurd was ik niet, want ik merkte al gauw dat het helemaal geen achteruitgang is. Juist nóg lekkerder! De latte macchiato smaakte heerlijk (altijd fijn als een barista het heeft gemaakt, dat proef én zie je! Daarnaast heb ik er overheerlijk geluncht. Dit was een vegatarisch broodje; echt een aanrader. Leuke bijeenkomstigheid; er werkt een kennis van me bij Doppio, hopelijk wordt hij gauw een goede barista, mag hij mij ook de kneepjes van het vak gaan leren! Het schijnt overigens héél lastig te zijn om het barista-vakmanschap te leren; maandenlang oefenen. Hij mag mij zeker als proefpersoon rekenen!
5. Mijn eigenwijze parkiet is fotogeniek. Op sommige momenten dan. Eigenlijk vindt hij/zij (het is nog steeds niet duidelijk of het een mannetje of vrouwtje is, al neigt het meer naar een vrouwtje, qua gedrag en qua kleur neusdop) vooral mijn telefoon leuk. Nee, nog beter gezegd; zijn/haar eigen spiegelbeeld in het scherm van mijn telefoon. Ehhh... tja. Nog een galaxy s4 erbij dus. Of ik daar blij mee ben? We zullen eerlijk onze tijd met/op de telefoon moeten gaan verdelen, Sjakie en ik. De vogel heet Sjakie ja. Vrouwtje of niet. Bij Flodder kon Kees ook zowel een vrouw als man zijn, dus waarom onze kleine Sjaak niet. Ik houd sowieso van 'foute' namen bij dieren. Herman leek mij ook leuk, mijn vorige parkiet heette Chickie. Tja, geen verklaring mogelijk, sorry :-).
6. Het is nu alweer een paar dagen saai grijs weer, maar in de afgelopen week heb ik een paar prachtige zonsondergangen gefotografeerd. Heerlijk om te merken dat de dagen weer langer worden; zon, komt u maar! Overigens allemaal met mijn telefooncamera gemaakt. Toch maar weer eens gauw de spiegelreflex erbij pakken.
7. Dan nu de interieuraankoopjes. Dit schattige sleutelopbergkastje kocht ik voor 6 euro (!) bij de Kwantum. Ik had al een oude sleutelopbergkast, maar deze was saai (aluminium, ook totaal niet passend bij mijn interieur) en open. Na verhalen over het stelen van de sleutels door een haak door de brievenbus te steken en zo te sleutels naar buiten te sluizen, om vervolgens AL te sleutels te kunnen laten gebruiken door een crimineel, nee dat zag ik niet zo zitten. Oké, ik ben soms een doemdenker, maar je hebt er idioten bij zitten. Ik wil het liever voorkomen.. En daarbij is dit kastje superschattig, en helemaal in landelijke stijl, just the way I like it :-)
8. Ook kocht ik het tableau en wat inhoud bij de Kwantum. Opvulling was voor 75 cent verkrijgbaar, dus dat nam ik direct mee. Staat superleuk op mijn salontafel. 
9. Als laatste nam ik van de Action (of all) deze leuke onderzetters mee. Ook weer -jawel!- in landelijke stijl, voor op de salontafel. Ik heb een prachtige witte salontafel (zie hier, die inmiddels aan de randen niet helemaal wit meer is) door koffie- en theevlekken. Balen!

Weer een heerlijke week achter de rug dus. Nu zijn we al weer bijna aan het eind van de werkweek. Hebben jullie een fijne week gehad?


Geen opmerkingen: